Het goudmijntje van elke uitgeverij

Hoe bereik je als organisatie je doelgroep? Welke rol spelen social media? En hoe kan de organisatie de stakeholders aan zich binden? Wat voegt een uitgeverij toe?

Het antwoord is: de juiste content. Ga op zoek naar kwalitatieve content voor de beoogde doelgroep die vooral moet bestaan uit relevante netwerken en personen en functionarissen.

Hoe organiseer je het? Door in samenspraak met de stakeholders en experts onder redactionele regie de juiste content te creŽeren! Interactief en met gebruik making van alle mogelijke media, inclusief social media. Transparantie, kennis delen, co-creatie. Het zijn sleutelwoorden.

En wie zijn daarvoor het beste toegerust? Redacties. Het goudmijntje van elke uitgeverij. De rol van redactie verandert. De tradtionele journalist wordt meer en meer een regisseur die op onafhankelijke wijze de gewenste content verzamelt en de inhoud verrijkt. Die de regie op zich neemt,het contact met de stakeholders en experts onderhoudt en het debat en de discussie zorgvuldig moderate.
En toegankelijk presenteert.

De kracht van elke journalist of redactie is het ambacht: op gestructureerde wijze de juiste kennis boven water halen, onafhankelijk, feitelijk, gefundeerd. Verbindingen leggen, duiden. Voor onafhankelijke media, maar ook voor organisaties met een bepaalde doelstelling.

Achter dit concept zit een realistisch verdienmodel. Graag deel ik mijn jarenlange ervaring met het begeleiden en adviseren van onafhankelijke, kritische redacties naar een rol met meer toekomstperspectief.